Solární panel rozkládací přenosný s PWM regulátorem 110W 12V/24V 106x73cm - do auta / na kempování

775565
0
Výrobce
Kód
20.200

špičkový výkon 110W, použití mimo vozidlo nebo uvnitř vozidla za čelním sklem, možnost snadného přenášení, 2x výstup USB 2.1A, vysoce efektivní inteligentní řízení pomocí PWM regulátoru, automatické přepínání napětí 12/24V DC

EAN
8591522202000
Hmotnost
3,9 kg
Dostupnost
2-5 dnů
Cena  s DPH
5.999,00 Kč /ks249,96 
ks
  • Splátková kalkulačka Essox

Popis produktu

Moderní přenosný rozkládací monokrystalický solární panel od renomované německé značky Aroso, která je na trhu již od roku 1973. Solární panel zajistí dostatek elektrické energie pro kempování, stanování, karavany, chaty, rybaření, jachty, dobíjení autobaterie v zimě. Solární panel lze snadno rozložit, konstrukce desek je chráněna obšitím odolným textilním pouzdrem s madly pro snadné přenášení. Panel lze umístit jak venku, tak také dovnitř vozidla za čelní sklo, kde je chráněn proti odcizení.

Vysoce efektivní inteligentní řízení pomocí přiloženého PWM regulátoru v sadě (pulzně šířková modulace) se třemi režimy nabíjení s velkým a přehledným LCD displejem zajistí, že připojený akumulátor či spotřebiče budou dostávat právě tolik energie, kolik je potřeba pro kvalitní nabíjení, ale zároveň se zabrání přebíjení a jejich poškození. Solární panel je schopen nabíjet všechny běžné typy akumulátorů - kyselino-olověné, gelové, AGM se skelným rounem, Li-Pol, LiFePO4, trakční a další. PWM regulátor je vybaven výstupem pro nabíjení akumulátoru, výstupem pro napájení spotřebičů a dále dvěma USB výstupy 2.1A.

Maximální výkon panelu ve špičkách je 110W, maximální výstupní proud při napětí 12V DC je 5.26A. Rozměry ve složeném stavu 73 x 53cm, rozměry v rozloženém stavu 106 x 73cm.

Typy akumulátoru
b1 - standardní bezúdržbový kyselino-olověný akumulátor s gelovým elektrolytem (GEL) nebo se skelným rounem (AGM) se jmenovitým napětím 12 V DC
b2 - standardní kyselino-olověný akumulátor se zaplavenými deskami se jmenovitým napětím 12 V DC
b3 - lithium-polymerový (Li-Pol) akumulátor 3s s články 3x 3,7 V se jmenovitým napětím 11,1 V
b4 - lithium-železo-fosfátový akumulátor (LiFePO4) 4s s články 4x 3,2 V se jmenovitým napětím 12,8 V

Ochrana proti podpětí
Pokud je napětí akumulátoru nižší než hodnota napětí ochrany proti vybití, aktivuje se automatická ochrana proti vybití akumulátoru. Výstup do spotřebičů se odpojí a na displeji začne blikat varovný symbol. Po opětovném dobití akumulátoru se výstup do spotřebičů automaticky zapne, případně lze výstup ihned manuálně zapnout stikem tlačítka ŽÁROVKA. Ochrana proti zkratu
Pokud je výstup do spotřebičů zkratován, aktivuje se automatická ochrana proti zkratu. Výstup do spotřebičů se odpojí, na displeji začne blikat varovný symbol a zobrazí se hodnota proudu 8888 A. Pokud je problém se zkratem na výstupu odstraněn, výstup do spotřebičů se automaticky zapne po prodlevě cca 30 sekund.Ochrana proti přetížení
Pokud je výstup do spotřebičů přetížen vysokým proudovým zatížením na dobu delší než 10 sekund, automaticky se aktivuje ochrana proti přetížení. Výstup do spotřebičů se odpojí, na displeji začne blikat varovný symbol. Pokud je problém s přetížením na výstupu odstraněn, výstup do spotřebičů se automaticky zapne po prodlevě cca 30 sekund.Ochrana proti přepětí solárního panelu
Pokud je k systému připojen solární panel, PWM regulátor automaticky nastaví napětí solárního panelu podle zvolené hodnoty systémového napětí (maximálně 25 V pro systém 12 V, maximálně 50 V pro systém 24 V, maximálně 100 V pro systém 48 V). Pokud je napětí v solárním panelu příliš vysoké, PWM regulátor odpojí nabíjení akumulátoru a na displeji začne blikat varovný symbol.

Tipy a triky
Aktivní články solárního panelu udržujte v nepoškrábaném stavu, životnost výrazně prodlouží například vkládání jemné tkaniny mezi solární články během skladování a manipulace se zaklopeným panelem. Pouze čisté, suché a nepoškrábané články mají maximální možný výkon.

Čištění solárních článků provádějte bez použití agresivních nebo abrazivních přípravků, výhradně jemným lehce navlhčeným hadříkem.

Solární panel neohýbejte, netlačte na solární články, hrozí nevratné poškození solárních článků.

Propojovací kabely nelámejte, nepřivírejte je do dveří vozidla, zabraňte poškození izolace kabelů. Používejte pouze originální kabely.

Solární panel nastavte vždy ideálně kolmo ke slunci, pro maximální výkon je nutné kolmé umístění panelu vůči slunci. Výkon solárního panelu plně závisí na intenzitě slunečního svitu, pokud je zataženo, je výkon panelu velmi nízký. Výkon solárního panelu závisí také na ročním období, zeměpisné poloze atd.

Svorky akumulátoru i konektory kabelů udržujte vždy čisté a suché. Svorky akumulátoru je vhodné konzervovat (dle doporučení výrobce příslušného akumulátoru) vhodným technickým tukem v malém množství. Jen dobře ošetřené svorky a konektory nesnižují přechodovým odporem nabíjecí proud.

K solárnímu panelu vždy připojujte pouze určený typ PWM regulátoru, určené typy kabelů, dodržte správnou polaritu a postup zapojení a odpojení. Připojujte pouze povolené typy akumulátorů se správným jmenovitým napětím. Používejte výhradně povolené typy spotřebičů s vhodnými hodnotami příkonu.

Solární panel lze umístit také např. za čelní sklo vozidla dovnitř, hodnota nabíjecího proudu se obvykle dle podmínek pohybuje uvnitř vozidla kolem 30-50% hodnot naměřených na stejném místě při použití solárního panelu mimo vozidlo.

Jakékoli zakrytí i malé části solárního panelu se nepříznivě projeví na hodnotě nabíjecího proudu.

Odzkoušeli jsme pro vás na cestách
Nezávislé topení Eberspächer nebo Webasto ve vozidlech Volkswagen Multivan má v ekonomickém režimu spotřebu cca 1A. Pokud tedy budete mít v zimě zapnuté nezávislé topení v noci po dobu 8h, je velmi pravděpodobné, že při dobrém počasí udržíté akumulátor vozidla plně nabitý po mnoho dnů a bezpečně nastartujete.

Zaparkovali jsme vozidlo Škoda Octavia na severu Polska na dobu 7 dnů bez nastartování. Panel jsme střídavě umísťovali dovnitř za čelní sklo vozidla nebo na střechu vozidla. Připojili jsme kompresorovou autolednici Aroso, která byla v Eco režimu s vnitřní teplotou +8°C v provozu celé dny. Na konci týdne pokleslo napětí akumulátoru pouze z původních pěti na čtyři čárky, tzn. cca 80% kapacity. Vozidlo jsem bez problémů nastartovali.

Připojili jsme základní typ autolednice Aroso s Peltierovým článkem přímo na výstup PWM regulátoru bez připojeného akumulátoru, tzn. kompletně mimo vozidlo. Lednice fungovala při průměrném slunečním svitu nepřetržitě na cca 60% výkonu, což bezpečně stačilo k udržení čerstvých potravin a vychlazených nápojů.

Na severu Německa se při slunečním svitu pohybovala hodnota nabíjecího proudu ze solárního panelu mezi cca 2,8 až 3,5 A. V srpnu již kolem 7 hodiny ranní nebyl problém dosáhnout nabíjecího proudu kolem 2,2 - 2,5 A. Navečer kolem 18 hodiny panel vykazoval podobné hodnoty. Akumulátor vozidla byl nabitý na cca 90%, tzn. že PWM regulátor hodnotu nabíjecího proudu automaticky snižoval na požadovanou úroveň.

Solární panel jsme umístili dovnitř za čelní sklo vozidla Škoda Octavia, sklopili jsme sluneční clony a panel přesně pasoval. Vhodné bylo zaparkování čelem ke slunci. Kompresorovou autolednici Aroso jsme nechali celý den ve vozidle běžet na plný výkon s vnitřní teplotou cca -16 °C. Vozidlo jsme bez problémů nastartovali, stav akumulátoru byl 5 čárek z 5, tzn. plné nabití.

Upravili jsme výstup z PWM regulátoru do akumulátoru tak, že místo koncovek s krokosvorkami jsme použili zástrčku do zásuvky zapalovače 12V DC. Koncernové vozy Volkswagen / ŠKoda mají u většiny typů vozidel zásuvky zapalovače stále aktivní i při vypnutém zapalování, tzn. že solární panel byl přes PWM regulátor připojen přímo do zásuvky zapalovače a nebylo nutné odkrývat svorky akumulátoru v motorovém prostoru. Toto neplatilo u vozů Toyota ProAce Verso, vozidel Renault, Peugeot a dalších, tam je zásuvka zapalovače aktivní jen při nastartovaném motoru nebo zasunutém klíčku v zapalování.

Snadno přenosný

Solární panel vyniká nízkou hmotností, praktickou možností skládání se suchými zipy, madlem pro snadné přenášení a odolným textilním pouzdrem

Řízení pomocí PWM regulátoru

Vysoce efektivní inteligentní řízení pomocí PWM regulátoru (pulzně šířková modulace) se třemi režimy nabíjení

Nabíjení akumulátorů

Solární panel je schopen nabíjet všechny běžné typy akumulátorů - kyselino-olověné, gelové, AGM se skelným rounem, Li-Pol, LiFePO4, trakční a další

Snadno skladovatelný

Solární panel ve složeném stavu nezabere v zavazadlovém prostoru téměř žádné místo

Praktický pomocník

Solární panel zajistí dostatek elektrické energie pro kempování, stanování, karavany, chaty, rybaření, jachty, dobíjení autobaterie v zimě


Parametry produktu  Solární panel rozkládací přenosný s PWM regulátorem 110W 12V/24V 106x73cm - do auta / na kempování

Délka
0.03
Šířka
0.73
Výška
0.53
Délka napájecího kabelu
3m
Materiál
ABS UV-stabilizovaný plast / aluminium
Maximální proud
5.26A
Automatická úprava nabíjecího a vybíjecího napětí
ano
Časovač
ano
Eliminace pouličního osvětlení
ano
Jmenovité napětí
12V
Kompenzace teploty
ano
Madlo pro snadné přenášení
ano
Maximální napětí
18V
Maximální proud PWM regulátoru
20A
Maximální výkon
110W
Možno použít mimo vozidlo
ano
Možno použít uvnitř vozidla za čelním sklem
ano
Napětí naprázdno
22.5V
Nominální provozní teplota buňky (NOCT)
-45°C až 80°C
Počítadlo vybité kapacity akumulátoru
ano
Pracovní teplota
-20°C až +60°C
Proud nakrátko
5.91A
PWM regulátor
s pulzně šířkovou modulací
Skládací
ano
Ukládání celkových hodnot do paměti
ano
USB výstup
2x 2.1A
Velikost v rozloženém stavu
106x73x0.6cm
Velikost ve složeném stavu
73x53x1.2cm
Vhodné pro tyto typy akumulátorů
kyselino-olověné / vápníkové / gelové / AGM se skelným rounem / Li-Pol / LiFePO4 / trakční
Zabudované ochrany
proti přepětí / zkratu / přetížení / přebíjení / nadměrnému vybití / zpětnému proudu
Záznam celkové doby provozu systému
ano
Záznam doby nutné pro plné dobití akumulátoru
ano
Záznam chyb během doby používání
ano
Kartón
8ks
Paleta
25ks

Hodnocení & recenze

0

Hodnotilo 0 uživatelů

5
4
3
2
1